We krijgen af en toe meldingen binnen dat er zaken binnen het portal lang duren. Om deze problemen goed aan te kunnen pakken hebben we de volgende gegevens nodig:
- Wat is uw klantnummer?
- Wat is uw portal-adres?
- Voer de snelheidstest uit. Schrijf daarbij op
- Welke rechten heeft de gebruiker?
- Is de gebruiker admin
- Heeft de gebruiker een schoolfunctie (zónder het admin recht)?
- Wat is de pagina die traag is? (bijvoorbeeld Leerlingen > Pakketkeuze > Keuzepakketten)
- Wat is het Project, Vestiging, Afdeling?
- Wat is de handeling?
- Wanneer is het traag? (Datum + tijd)
- Hoe lang duurt het ophalen van de data? (in minuten en seconden)
- Hoeveel regels worden er op deze pagina getoond? (dit staat onderaan de pagina)
- Hoeveel kolommen (bijvoorbeeld vakken of groepen) zijn er zichtbaar?
- Welke rechten heeft de gebruiker?
- Wanneer de gebruiker geen admin is, voer de stappen 4b t/m 4e nogmaals uit als admin. Is er een snelheidsverschil?
- Welke configuratie gebruikt de klant:
- Is de handeling alleen op school langzaam of ook vanuit huis?
- Welke browser gebruikt u? Hoe lang duurt het als u gebruik maakt van Chrome?
- Tip: Ga in het menu naar help of info om te zien welke versie het is. Of maak een screenshot.
- Tip: Chrome is vaak het snelste.
- Welke Desktop setup gebruikt u?
- Windows-versie (incl. 32 of 64 bit)
- Geheugen
- Tip: maak een screenshot van het scherm systeem eigenschappen
U kunt deze informatie opsturen naar helpdesk@zermelo.nl. Wij gaan dan kijken of we het probleem kunnen reproduceren en kunnen oplossen.