Overslaan naar hoofdinhoud

Traagheid portal melden - Artikelen / Systeem- en applicatiebeheer - Zermelo Support

Traagheid portal melden

Lijst van auteurs

We krijgen af en toe meldingen binnen dat er zaken binnen het portal lang duren. Om deze problemen goed aan te kunnen pakken hebben we de volgende gegevens nodig:

  1. Wat is uw klantnummer?

  2. Wat is uw portal-adres?

  3. Voer de snelheidstest uit. Schrijf daarbij op:

    1. Welke rechten heeft de gebruiker?

      1. Is de gebruiker admin?

      2. Heeft de gebruiker een schoolfunctie (zónder het admin recht)?

    2. Wat is de pagina die traag is? (Bijvoorbeeld Leerlingen > Pakketkeuze > Keuzepakketten.)

    3. Wat is het Project, Vestiging, Afdeling?

    4. Wat is de handeling?

    5. Wanneer is het traag? (Datum + tijd.)

    6. Hoe lang duurt het ophalen van de data? (In minuten en seconden.)

    7. Hoeveel regels worden er op deze pagina getoond? (Dit staat onderaan de pagina.)

    8. Hoeveel kolommen (bijvoorbeeld vakken of groepen) zijn er zichtbaar?

  4. Wanneer de gebruiker geen admin is, voer de stappen 4b t/m 4e nogmaals uit als admin. Is er een snelheidsverschil?

  5. Welke configuratie gebruikt de klant:

    1. Is de handeling alleen op school langzaam of ook vanuit huis?

    2. Welke browser gebruikt u? Hoe lang duurt het als u gebruik maakt van Chrome?

      1. Tip: Ga in het menu naar help of info om te zien welke versie het is. Of maak een screenshot.

      2. Tip: Chrome is vaak het snelste.

    3. Welke Desktop setup gebruikt u?

      1. Windows-versie (incl. 32 of 64 bit).

      2. Geheugen.

      3. Tip: maak een screenshot van het scherm systeem eigenschappen

U kunt deze informatie opsturen naar supportdesk@zermelo.nl.  Wij gaan dan kijken of we het probleem kunnen reproduceren en kunnen oplossen.