Het roosterhoogseizoen is weer in volle gang en vrijwel elke school is druk bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar. Zowel op formatie- als op roostergebied kunnen er vragen zijn of dienen zich problemen voor waarbij enige hulp of ondersteuning gewenst is. Zermelo biedt op verschillende manieren ondersteuning aan. Hieronder een overzicht.
Meewerkdagen
Tijdens een meewerkdag komt u naar één van de Zermelo vestigingen en werkt u zelfstandig aan uw eigen rooster. Er lopen ervaren Zermelo consultants rond welke graag met u meedenken. Dit kan om een concrete hulpvraag gaan (‘Ik krijg geen goede clusterschema’s), maar de consultants sparren ook graag mee over een te kiezen richting. U bepaalt!
Eén-op-één ondersteuning van een consultant
Onze consultants komen één of meerdere dagen bij u op school om u te ondersteunen. Net zoals bij de meewerkdagen kunnen onze consultants helpen met concrete hulpvragen of u adviseren over de gekozen richting.
Consultancyblok Roosteren
Een deskundige supportmedewerker van Zermelo staat u telefonisch te woord en kijkt via de Remote Help mee. We helpen u bij het inrichten van uw roosterbestand, bij het verwerken van roosterwijzigingen, maar denken ook mee bij bijvoorbeeld roosterbeleidsvragen of onderwijsvernieuwingen. De consultancyblokken duren maximaal drie uur, waardoor het een relatief kleine tijdsinvestering is, maar u wel één-op-één ondersteuning heeft.
Consultancyblok Formatie
Eén van onze formatiespecialisten staat telefonisch voor u klaar om u te helpen met uw formatievragen of om te sparren over uw formatiebeleid. De formatiespecialist kijkt via Remote Help mee op uw scherm, waardoor u in uw eigen omgeving kunt werken. De consultancyblokken duren maximaal twee uur. De tijdsinvestering is dus laag, maar door de één-op-één ondersteuning kunnen we volledig op uw schooleigen beleid in gaan.
Supportdesk
Ook in het roosterhoogseizoen staat onze supportdesk voor u klaar. Onze supportdeskmedewerkers staan, zowel telefonisch als via e-mail, op maandag t/m vrijdag van 8.00 - 17.00 uur voor u klaar. We helpen u graag verder met korte inrichtingsvragen of als u even een zetje vooruit nodig heeft. De supportdesk is de gehele zomervakantie geopend*, dus ook met uw last minute vragen helpen we u graag! Uiteraard proberen we de wachtrij ook in het hoogseizoen zo korte mogelijk te houden. Heeft u vraag geen haast? Stuur gerust een e-mail, deze beantwoorden wij doorgaans dezelfde dag nog, maar uiterlijk binnen 24 uur.
Meer weten?
U vindt meer informatie over de meewerkdagen en consultancyblokken op onze supportsite. Wilt u een afspraak maken met een consultant of heeft u een vraag voor de supportdesk? Neem dan contact met ons op via 071 - 524 00 86 of supportdesk@zermelo.nl
*In de periode van 24 juli tot 8 augustus zijn we alleen ‘s ochtends telefonisch bereikbaar. Via de e-mail zijn we de gehele dag bereikbaar.