Inleiding
Er is een aantal instellingen, veelal school specifiek, die u in dient te richten voor uw formatie. Het gaat hierbij om basisinstellingen, de onderwijsvraag (geplande groepen en lessen) en het onderwijsaanbod (het personeel).
Beheer > Roosterprojecten > Projectinstellingen
Onderwijs
Personeel
Basisinstellingen
- Bepaal de berekeningswijze voor AST en DB
- Welke soorten verlof kent de school? Bepaal per verlofsoort of ze reductie van AST, DB en PB geven.
- Bepaal voor een uitbreiding het percentage AST en DB dat berekend moet worden.
- Welke soorten taakgroepen en taken zijn er binnen de organisatie?
- Welke taken worden dit jaar gebruikt (geactiveerde taken) en welke budgetten zijn daarvoor gegeven?
Instellingen voor het bepalen van de onderwijsvraag
- Wat is de standaard maximale groepsgrootte?
- Welke afdelingen wijken hiervan af? Wat zijn daar de maximale groepsgroottes? Haal overbodige vinkjes weg.
- Controleer handmatige instellingen voor het aantal leerlingen of klassen op een afdeling.
- Voor hoeveel klokuren geldt een normale les?
- Welke afdelingen hebben een afwijkende klokurenvergoeding?
- Welke vakken op een afdeling hebben een afwijkende klokurenvergoeding?
- Moeten leerlingen die een vak sprokkelen, meegeteld worden voor de formatie?
- Is duidelijk afgesproken wie eventuele groepen koppelt? En wie bepaalt een eventuele afwijkende lessentabel voor een groep?
- Zijn er lessen waarvoor de vergoeding gecorrigeerd moet worden op basis van het gepland aantal leerlingen in de groep?
Instellingen voor het bepalen van de inzetmogelijkheden van het personeel
- Hoeveel lessen mag een fulltimer geven?
- Zijn de tijdvakken goed gevuld? Er moet minimaal een week staan in een tijdvak om zinvol te kunnen rekenen.
- Tellen de tijdvakken allemaal even zwaar of wordt er per week gerekend?
- Hebben alle docenten een persoonlijk budget-regel of een startersvergoeding?
- Sluit de berekening van de startersvergoeding aan bij die van Zermelo? (10 of 20% x max. aantal lessen fulltimer x standaard lesvergoeding x wtf)
- Krijgen docenten een toeslag voor lesoverschot (bv CAO van OMO)?
- Standaard wordt berekend hoeveel lessen een docent zou moeten geven. Zijn er docenten waarvoor een correctie berekend moet worden?
- Wordt de landelijke CAO gevolgd voor het bepalen van het aantal beschikbare dagen en dagdelen?